"Ясли - сад №1 г. Островца"

Государственное учреждение образования

Консультации

Кансультацыя для бацькоў

«Які адпачынак карысны дзецям»

Узімку халоднае надвор’е прымушае вялікую частку часу праводзіць у закрытым памяшканні. Але і ў зімы ёсць свае радасці: гэта канькі і лыжы, санкі і хакей, лепка снегавіка і проста бег па снезе. Выкарыстоўваць гэтыя магчымасці пасля дзіцячага сада і ў выхадныя дні трэба абавязкова! Калі ёсць магчымасць зімой выехаць куды-небудзь з дзецьмі на выхадныя дні, гэта пайшло б на карысць і дарослым, і маленькім.

Адпачынак падчас выхадных можна разглядаць як спосаб аздараўлення дзяцей, і гэта цалкам апраўдана: на працягу года дзеці, падвяргаюцца ўздзеянню многіх неспрыяльных фактараў: гэта — забруджванне паветра прамысловымі выкідамі, доўгае знаходжанне ў памяшканні.

Жаданне бегаць, скакаць і пастаянна рухацца — гэта адметная асаблівасць усіх дзяцей. Фізічныя практыкаванні — выдатны спосаб з карысцю расходаваць гэтую энергію. Рухомыя гульні і спецыяльныя практыкаванні дапамогуць умацаваць постаць дзіцяці, палепшаць імунітэт і, вядома, падымуць настрой. А яшчэ заняткі фізкультурай стымулююць дзейнасць мозгу.

Дарэчы, прагулка — гэта яшчэ адзін карысны занятак, любы выхад з хаты — гэта магчымасць лепш пазнаць навакольны свет.

Экскурсіі ў цікавыя месцы значна пашыраць дзіцячы кругагляд.

Маляванне, лепка, аплікацыя — падчас творчых заняткаў ўдасканальваецца дробная маторыка рук дзіцяці, нават паляпшаецца каардынацыя рухаў. Малюйце чым заўгодна і на чым заўгодна, рабіце аплікацыі з паперы, з пластыліну, з круп, з тканіны, пляценне з бісеру, складайце арыгамі і абавязкова хваліце дзіця, а вынікі творчасці вывешвайце на паказ, можна зрабіць выставу.

Гульні адзін з самых карысных і важных заняткаў для дзяцей. Гуляць трэба ўсюды і заўсёды, дома дапамажыце дзіцяці развіць сюжэт  ролевай гульні. Няхай сёння яно будзе доктарам і лечыць ўсіх хатніх, а заўтра стане вадзіцелем аўтобуса і адвязе пасажыраў на экскурсію.

Карысныя заняткі для малыша.

— Вазьміце фасолю, кружку, кубак і лыжку. Няхай дзіця лыжкай паспрабуе перасыпаць ўсю фасолю з кубка ў кубак.

— Можна ў ёмкасць з фасоллю наліць вады і даць заданне дзіцяці вылавіць усе фасолінкі пры дапамозе лыжкі. .

— Вазьміце маленькую скрыначку, прарэжыце зверху дзірачку і тады ўсе фасолінкі можна будзе скласці праз утуліну. Замест скрыначкі можна выкарыстоўваць пластыкавую бутэльку. А калі прарэзаць на дне дзірку, то прадметы, што апускаюць , будуць выпадаць .

— Такая звычайная для дарослага чалавека справа, як пачысціць варанае яйка, для маленькага чалавечка — займальны занятак. А калі вы прапануеце свайму дзіцяці не курынае, а перапялінае яйка, цікавасць дзіцяці толькі ўзрасце.

— Можна пагуляць у незвычайныя хованкі. Шукаць трэба будзе цацку. Вядучы застаецца адзін у пакоі, хавае прадмет, які выбралі загаддзя, а затым другі ўдзельнік шукае яго. Суправаджаць пошукі лепш словамі «холадна», «цяплей», «горача», каб палегчыць дзіцяці задачу.

— Пускаць мыльныя бурбалкі таксама вельмі вясёлы занятак. Дзеці любяць бегаць за бурбалкамі і лавіць іх. Дзеці здольныя захоплена займацца такімі рэчамі, пра якія дарослы ніколі б і не падумаў. Малышы — выдумшчыкі і фантазёры. Пакажыце ім прыклад таго, як трэба праводзіць час, а калі яны падрастуць, то не будуць суткамі глядзець тэлевізар ці гуляць у камп’ютар, а будуць прыдумляць, чым ім заняцца самастойна. Навучыце дзіця праводзіць свой час з карысцю!

Роля беларускай мастацкай літаратуры ў развіцці дашкольнікаў

 

      Дарослы ведае, што кніга не толькі вучыць, развівае і выхоўвае дзіця, яна абуджае ў маленькім чалавеку самыя разнастайныя творчыя пачаткі, яна дапамагае дзіцячай фантазіі здабыць багатую вобразнасць і ўнутраны сэнс.

    Дзіця не можа не гуляць, не выдумляць, не складаць. Гэта непазбежна, гэта яго спосаб пранікнення ў рэальную рэчаіснасць. Але што менавіта ён выдумляе? Як складае і чаму складае менавіта гэта? Якія маральныя і эстэтычныя прычыны праяўляюцца ў дзіцячай гульні, якая патроху, часцяком незаўважна для самога дзіцяці, становіцца яго сапраўдным жыццём? Свет чытання, свет кнігі з яе літаратурнымі і графічнымі выявамі, дапамагае даросламу насыціцца і накіраваць дзіцячае ўяўленне. Кніга падае дзіцяці прыклад творчасці, прыклад творчага стаўлення да рэальнага часу. Менавіта тут, на кніжнай старонцы, малыя сустракаюць ўпершыню гарманічнае адлюстраванне рэчаіснасці. Кніжка распавядае самае галоўнае, паказвае самае прыгожае.

    Ёсць у дзіцячай літаратуры розныя кнігі: вясёлыя і сумныя, але яны заўсёды жыццесцвярджальныя. Таму дзеці не могуць не любіць кнігу, таму радуюцца кнізе, як святу. А дарослыя павінны падрыхтаваць гэтую радасць, дапамагчы дзіцяці зразумець, адчуць кнігу ва ўсёй яе паўнаце.

      Да нейкага ўзросту дзеці жывуць у казцы, як раўнапраўныя члены казачнага свету. І гэта натуральна, таму што казка блізкая і сугучная іх светаадчуванню. У самым пачатку жыцця яна сустракае дзяцей фантастычнымі вобразамі, займальнымі прыгодамі, маляўнічасцю і яркасцю свайго свету. Уся гэтая свежасць, чысціня, напеўнасць, гарманічная цэласць казкі служаць для маленькіх першым штуршком да развіцця фантазіі, мыслення, творчасці. Прастата і прыгажосць казачных герояў і іх учынкаў неабходныя дзіцячай свядомасці як першае адлюстраванне свету, сапраўдных чалавечых адносін у чыстым люстэрку сапраўднага мастацтва.

    У кожнай казцы пракладзеная мяжа паміж Дабром і Злом. Яны непрымірымыя ворагі, яны знаходзяцца ў адвечнай барацьбе. І ў гэтым проціборстве заўсёды перамагае Дабро, заўсёды перамагае справядлівасць. Гэтая ідэя перамогі Дабра над Злом заўсёды пераканаўчая, таму што выношвалася і нараджалася разам з узнікненнем свядомасці людзей і ўдасканальвалася разам з яго развіццём, таму што працятая верай і надзеяй ўсяго чалавецтва ва ўрачыстасць добрых спраў. А вера гэтая падмацавана часам. Менавіта таму такая моцная казка і менавіта таму дзеці так вераць у яе. У амаль любой народнай казцы ўсё падпарадкоўваецца толькі дасканалым законам чалавечага быцця, тым ідэалам, якія прайшлі праверку многіх пакаленняў людзей, выкрышталізаваліся, сталі агульначалавечымі. І дзецям лёгка прыняць гэтыя ідэалы, лёгка пагадзіцца заканамернасцю.

     Вельмі важна для дзяцей, што ў казцы герой, які ўвасабляе дабро, заўсёды станоўчы. Гэта ці непераможны волат, які абараняе свой народ, ці проста чалавек, які перамагае зло розумам, мудрасцю і знаходлівасцю. У любым выпадку станоўчага героя адрозніваюць розум, прыгажосць, умелыя рукі, альбо добрае чараўніцтва, а адмоўнага зло, пачварнасць і падступнасць. Таму дзеці любяць казачных герояў, вераць ім і пераносяць гэтую веру і любоў са свету казачнага ў свет рэальны.

   Дзякуючы казцы, дзеці пачынаюць ўсведамляць найгалоўнейшыя ісціны чалавечага жыцця. Казка дапамагае фармаваць асновы маральнасці, маралі, па законах якой ім трэба будзе жыць. Тая самая простая, найпростая казка, якую мы, стаўшы дарослымі, пачынаем лічыць дзіцячай забавай.

Чытайце з дзецьмі як мага больш, а галоўнае пагаварыце, пра што прачыталі!

 

 

 

 

 

 


Количество просмотров: Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

Контакты

80159177600
ostrovec_sad1@mail.grodno.by

ул.Восточная, д.16а, 231201 г.Островец
Открыть контакты

Мобильное приложение "МЧС Беларуси: помощь рядом"

Безопасное детство

Родителям первоклассника

Социальный проект "Гордимся, что научили"

Беларусь - это мы!

-